29 marca 2013

Tworzenie animacji poklatkowej (stop motion) z kamerki GoPro

Jak stworzyć własną animację poklatkową (stop motion) w prosty sposób. Zaczynamy od ustawienia w kamerce funkcji robienia zdjęć poklatkowych, czyli coś takiego
Następnie ustawiam co jaki czas ma być robione zdjęcie do wyboru mamy 0.5, 1, 2, 5, 10, 30 lub 60s, ja wybrałem w odstępie co 2 sekundy. Ustawiamy kamerkę w wyznaczonym miejscu i zaczynamy. Gdy mamy już materiał, zabieramy się do obróbki, a jest co robić :) W moim przypadku po kilkunasto minutowej wyprawie samochodem wyszło 479 zdjęć, ale spokojnie komputer zrobi to za nas. Zdjęcia można od razu łączyć w film, a jeżeli ktoś pokusi się o obróbkę też nie ma problemu. Wystarczy wczytać zdjęcia do Adobe Photoshop Lightroom (wersja 4.3) i zastosować masową obróbkę. Gdy pobawimy się trochę w programie suwaczkami na pierwszym obrabianym zdjęciu kopiujemy ustawienia do pozostałych zdjęć.
Gdy skopiowałem ustawienia zaznaczam wszystkie zdjęcia (Ctrl+A) i wklejam ustawienia do wszystkich zdjęć
Następnie zapisuje wszystkie obrobione zdjęcia i zabieram się do ich łączenia. Można to zrobić w darmowym oprogramowaniu GoPro, ale ja skorzystałem z programu Picasa (wersja 3.9.0). Wczytuję zdjęcia do programu i klikam "utwórz prezentację filmową".
W stylu przejścia ustawiam "upływ czasu" a następnie według uznania czas trwania slajdu, ja to zrobiłem na 1/20 s. Dodatkowo można załadować ścieżkę dźwiękową. Gdy wszystko gotowe klikam "utwórz film" i gotowe. Animację poklatkową można również załadować do serwisu YouTube.
Poniżej uzyskany efekt
 

... i parę innych animacji poklatkowych z tym samym efektem ;)




6 komentarzy:

  1. Łooo! Genialny efekt! Próbowałeś robić taką animacje poklatkową na nocnym niebie? ( gwiazdy itp. ) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ...próbowałem kamerką GoPro Hero 3 ale strasznie szumi, ma za małe ISO na na nocne ujęcia. W planach mam zrobić ruchomego time laps-a (tak że podczas robienia zdjęć kamerka będzie się obracać).

    OdpowiedzUsuń
  3. oo, super by było :) a mam pytanko, dlaczego na animacji poklatkowej z niebem jest kwadratowy obraz w tych powyższych filmach jest prostokątny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas edycji przyciąłem zdjęcia do formatu 16:9, a animacja z niebem ma format oryginalny 4:3 (4000x3000 pikseli) dlatego tak wygląda.

      Usuń
  4. aha, dzięki :) lepiej wygląda 16:9 chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. 22 yrs old Nuclear Power Engineer Bernadene Wyre, hailing from Vanier enjoys watching movies like Vehicle 19 and Community. Took a trip to Cidade Velha and drives a E-Class. sprobuj tutaj

    OdpowiedzUsuń